ÓRIÁSI TPMS AKCIÓ!

Ingyen TPMS set-et kap ajándékba új felnijéhez!

Mi az a TPMS? Az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer egy, az autóba a gyártó által beszerelt eszköz, amely folyamatosan ellenörzi a jármű kerekeiben lévő légnyomást. Alapvetően kétféle rendszert különböztetünk meg:

  • direkt rendszer - a légnyomást egy, az abroncsban lévő szenzor méri
  • indirekt rendszer - az abroncsban lévő nyomást a jármű ABS szenzora által méri

A jármű vezetőjét a fedélzeti számítógép tájékoztatja az abroncsok állapotáról, illetve hibakódot generál, amennyiben valamelyik kerékben nem megfelelő a nyomás.

A TPMS rendszerek három előnye amiért alkalmazzák:

  • Növeli a vezetés biztonságát
  • Megelőzi a rossz légnyomás által felmerülő magasabb üzemanyag-fogyasztást
  • Megelőzi az abroncs, a túl alacsony légnyomás okozta esetleges abnormális vagy gyorsabb kopását

Az Európai Unió előírása szerint 2014. novemberétől minden Európában értékesített személyautó kötelező biztonsági felszerelése lesz a TPMS rendszer. Kizárólag abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel (TPMS) felszerelt autókat lehet regisztrálni. A müszaki vizsgán ezt a rendszert is kötelezően ellenőrizni kell a forgalomba helyezés miatt.

A TPMS rendszerek alkalmazása új kihívásokat támaszt mind a jármű tulajdonosával, mind a gumiabroncs szervizekkel szemben. A jármű tulajdonosa nem fogja tudni maga átcserélni a kerekeket, hanem egy szakmailag felkészült szakemberhez kell fordulnia, aki rendelkezik a szükséges eszközökkel is és fel tudja szerelni, illetve programozni a szenzorokat.

Ezt a problémát szervizünk leveszi a válláról. Eszközeink a jeladóval ellátott szelepek ellenőrzését és programozását teszik lehetővé. Rendelkezünk a fent említett programozógépekkel, jeladókkal, szelepekkel, egyéb speciális alkatrészekkel. Így vállalni tudjuk ezen berendezések minden nemű szervizelését a fent említett elérhetőségen,hogy gépjárműve megfeleljen az előírásoknak.

  • Minden kerékcserénél a szenzorok kisebb szervize is szükséges, fontos kicserélni a korrodáló, tömítő alkatrészeket.
  • Új kerekek esetében új szenzorokra is szükség van, amelyeket egy speciális eszközzel fel kell programozni (optimális légnyomás abroncspozíció, stb.), hogy megfelelően működhessen a rendszerben.
  • A szenzorokban lévő elemek állapotát is ellenőrizni kell a kerékcsere folyamán.